‘s-Hertogenbosch, 2 mei 2017 – SuperOffice, Europa’s toonaangevende Customer Relationship Management (CRM) leverancier lanceert vandaag de Gmail link app. De Gmail link app is een webbrowser extensie die SuperOffice gebruikers de mogelijkheid biedt om hun Gmail account te koppelen met SuperOffice CRM. De Gmail link is zeer geschikt voor bedrijven die Gmail gebruiken in combinatie met Mac of PC of met de G-Suite van Google.


Terwijl Microsoft Exchange met Outlook en Lotus Notes de standaard waren zien we nu dat Gmail steeds populairder wordt voor bedrijven en personen. Vandaag de dag gebruiken 1 miljard mensen Gmail en 5 miljoen bedrijven hebben besloten dat Gmail hun standaard email applicatie is.


“Flexibiliteit bieden en de werkdag nog eenvoudiger maken is altijd ons doel geweest bij het ontwikkelen van SuperOffice CRM” aldus Gisle Jentoft, CEO van SuperOffice. “Onze klanten kiezen zelf hun email applicatie zonder dat ze ergens toe gedwongen worden”.


De Gmail link app van SuperOffice maakt het mogelijk dat gebruikers gemakkelijk hun email kunnen archiveren in de centrale CRM database zodat alle klantinformatie en gesprekken voor iedereen toegankelijk is.


Guttorm Nielsen, SuperOffice CPO, geeft aan ”We weten dat een groot deel van de communicatie met relaties via email verloopt, specifiek in de Business to Business markt. Het koppelen van email aan de centrale CRM database draagt aanzienlijk bij aan het 360 graden overzicht van een klant. Ons doel is het creëren van een systeem waarbij belangrijke email van klanten gemakkelijk opgeslagen kan worden zodat het voor alle relevante gebruikers beschikbaar is”.


Identiek aan de bestaande koppelingen voor Outlook en Lotus Notes kunnen Gmail gebruikers hun inkomende en uitgaande mail inclusief bijlagen direct archiveren in SuperOffice CRM.


Gebruikers kunnen inkomende en uitgaande mail direct opslaan, bijlagen en documenten archiveren, follow-ups hiervoor inplannen in de agenda of een ticket in SuperOffice service aanmaken. Dit helpt gebruikers om hun inbox te managen en zodoende efficiënter met hun tijd om te gaan.


Nieuwe emailadressen kunnen eenvoudig toegevoegd worden via Gmail aan de SuperOffice database, waardoor het gemakkelijk wordt om data toe te voegen en de kwaliteit te verbeteren.