Salesforce.com

neemt Rypple over.

Op 20 december 2011 heeft Select doorgekregen van Salesforce.com dat het een definitieve overeenkomst is aangegaan voor de overname van Rypple. Rypple is ook een cloud-gebaseerde onderneming, gespecialiseerd in social performance management. De overname betekent voor salesforce.com toegang tot de human capital management markt en Rypples unieke social technologie voegt waarde toe aan de bestaande producten van salesforce.com. Salesforce.com zal Rypple herintroduceren als ‘Successforce’ en richt hiervoor een nieuwe HCM business unit op. De overnametransactie wordt naar verwachting in het eerste fiscale kwartaal van Salesforce.com gesloten.

Marc Benioff, chairman en CEO, salesforce.com zegt hierover: “Rypple en Salesforce.com delen een visie op het uitbreiden van de social enterprise om zo de manier waarop we werken te veranderen. De volgende generatie HCM gaat niet alleen over een cloud delivery-model, het gaat over het werven en managen van medewerkers in een social wereld.”

Daniel Debow, co-CEO en co-founder, Rypple voegt toe: “Rypple is vanaf het begin af aan ontwikkeld om leuk, social en mobile te zijn, een app die managers en medewerkers op totaal nieuwe manieren weet te verrassen. Salesforce.com is de toonaangevende social enterprise-onderneming met meer dan 100.000 klanten wereldwijd. Dit bedrijf maakt het mogelijk met ons aanbod vele andere bedrijven te bereiken.”

Salesforce.com

herdefinieert HCM voor de social enterprise

Traditionele HCM-software is dertig jaar geleden ontwikkeld voor personeelsafdelingen die als doel hadden om kosten en risico’s van medewerkers zo laag mogelijk te houden. Deze software is in geen jaren gewijzigd, maar de manier waarop mensen werken des te meer.

Het bedrijfsleven vraagt om nieuwe tools voor leiderschap en performance die volledig transparant zijn en medewerkers in staat stellen in verbinding te staan met de missie van het bedrijf en met elkaar. Social enterprises en vooruitstrevende HR-leiders maken dankbaar gebruik van apps zoals Rypple, die gericht zijn op de inherente sociale aard van performance management: het stellen van doelen, feedback, erkenning en een continue dialoog om medewerkers effectiever te binden.

Er vindt een sociale revolutie plaats. Het aantal gebruikers van social networks is het aantal e-mail-gebruikers voorbij gegaan. Bijna een kwart van alle tijd die online wordt doorgebracht, wordt gespendeerd aan social networks zoals Facebook. Mensen hebben steeds meer toegang tot internet vanaf mobiele apparaten. Ondernemingen moeten de manier waarop zij met klanten en medewerkers communiceren, informatie delen en samenwerken, veranderen om concurrerend te blijven. Salesforce.com helpt organisaties bij deze uitdaging met haar social enterprise-strategie.

Met deze overname, integreert salesforce.com enkele van Rypple’s features in zijn bestaande producten. Zo kunnen medewerkers bijvoorbeeld collega’s bedanken, badges winnen en hun erkenning laten blijken – allemaal vanuit Salesforce Chatter. En klanten van core Salesforce-producten zoals de Sales Cloud, Service Cloud en het Force.com-platform, kunnen aansluiten bij nieuwe tools voor medewerker-feedback.

Salesforce.com vergelijken met andere CRM systemen? Stel dan nu uw eigen CRM software informatiepakket samen.