Naarden, 11 september 2012, recent is door onder andere de ABN AMRO, een bouwmanagement advies bureau, Besix Nederland en Cap Gemini een de CRM checklist op SelectCRM ingevuld. Aan de hand van de uitkomst van deze vragenlijst hebben deze organisaties een shortlist van CRM systemen samengesteld en een keuze kunnen maken.

Het hoofdkantoor van de ABN AMRO Bank .N.V. is gevestigd te Amsterdam aan de Gustav Mahlerlaan 10. Een kleine afdeling van deze bank was op zoek naar een basis CRM systeem voor 10 gebruikers.

Het bouwmanagement adviesbureau bestaat sinds 1992 en is uitgegroeid tot een hecht team van professionals. Het bureau richt zich bouwmanagement in alle facetten, waarbij opdrachtgevers ondersteund worden om een complex bouwproces verantwoord te managen. Zo hebben opdrachtgevers de handen vrij voor de continuïteit van zijn of haar eigen activiteiten. Om deze processen beter te organiseren zocht het bureau een CRM applicatie.

BESIX Nederland heeft al tientallen prestigieuze projecten gerealiseerd en is onderdeel van de BESIX Group. Een omvangrijke organisatie met wereldwijd meer dan 18.000 medewerkers. De groep kan bogen op een zeer ruime ervaring in meerdere landen, zowel binnen als buiten Europa. In de maritieme sector bouwt BESIX havens, kademuren, sluizen en stuwen. Op het gebied van civiele bouw zijn het tunnels, bruggen en stations die de aandacht trekken. In de complexe utiliteitsbouw tenslotte, heeft BESIX een enorme knowhow opgebouwd met het bouwen van kantoren, ziekenhuizen, hotels, woontorens en winkelcentra. In de loop der jaren werd hoogbouw een echte specialiteit. Niet voor niets bouwde BESIX mee aan de hoogste toren ter wereld, de 828 meter hoge Burj Khalifa in Dubai. Voor de Nederlandse vestiging zocht men een eenvoudige CRM oplossing.

Capgemini is een bedrijf actief in consulting, technologie en outsourcing. Capgemini is actief in meer dan veertig landen. Capgemini en heeft meer dan 120.000 medewerkers werkzaam in Noord-Amerika, Europa en de regio Azië-Pacific. Het hoofdkantoor is gevestigd in Parijs. Eén van de Nederlandse vestigingen begeleidde een klant bij het selecteren van een geschikt CRM systeem. Deze klant is een spin in het web voor alle logistieke informatie in de havens van Rotterdam en Amsterdam.